GÜNCEL EGE YEREL YÖNETİMLER EKONOMİ POLİTİKA SPOR RÖPORTAJLAR YAZAR CAFE FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Yerel Yönetimler
20 Ocak 2016 Çarşamba 19:54

Uyar'dan Balıklıova açıklaması: Kamunu malını...

Balıklıova’da yaşananları Kanal 35 canlı yayınında anlatan Sibel Uyar, “Benim kimsenin evini yıkmak gibi bir niyetim yok. Kararımızın arkasındayız çünkü doğru olduğuna inanıyoruz ve işimizi yapıyoruz. Kamuya ait olan bir alanı tekrar Balıklıova halkına emanet etmek istiyoruz” dedi

Yeşim YAVUZER/EGEDESONSÖZ - Özel idarenin kapatılması üzerine belediyeye devredilen 74 ev için Kıyı Kanunu'na uygun olmadığı kararı yıkım tartışmalarına neden olmuş, ev sahiplerinin, yıkım kararına karşı açtığı davanın yerel mahkeme ve Danıştay tarafından reddedilmesiyle de tahliye için harekete geçilmişti.

BALIKLIOVA'DA YIKIM GERGİNLİĞİ!

Bugün, Balıklıova’da yıkım kararını uygulamak isteyen belediye ekipleri ile ev sahipleri karşı karşıya geldi. Sabahın erken saatlerinden itibaren ev sahipleri ile belediye ekipleri arasında tartışma yaşandı. Evler boşaltılmadığı için yıkılmazken, ekipler sadece aynı bölgedeki düğün salonunu yıktı.

Balıklıova’da yaşananları Kanal 35 canlı yayınında anlatan Urla Belediye Başkanı Sibel Uyar, “Benim kimsenin evini yıkmak gibi bir niyetim yok. Kararımızın arkasındayız çünkü doğru olduğuna inanıyoruz ve işimizi yapıyoruz. Kamuya ait olan bir alanı tekrar Balıklıova halkına emanet etmek istiyoruz” dedi.

BURASI BELEDİYENİNDİR
Üzüntüsünü dile getirerek konuşmasına başlayan Uyar, belediyenin kanunlarla yönetildiğine vurgu yaparak “Burası 160 parsel üzerinden köy tüzel kişiliğine ait bir köy. 2014 yılında bize devroldu. Bu aslında 1998’de 8 evde başlayan Valilikle alınmş yıkım kararıyla belediye geçen bir taşınmazdan bahsediyoruz. Muhtar tarafından kamp alanına kiraya verilen bir yer burası. Belediye kanunlarla yönetilir. Belediyenin kiralama yapması için ihale yapılması gerekir. Biz ilk günden beri söylüyoruz, CHP olarak da hassasiyetimizdir, köylünün malının köylüde kalması için çalışmalar yapıyoruz. Burası belediyenindir. Belediye mallarının devlet malı olduğu tescillidir. Urla’nın malını, köylünün malını köylüye vermek niyetindeyim. Kamuya, Balıklıova halkına burayı açmak istiyorum. Zamanında sözleşme yapılmış deniyor ancak belediyenin şu anki mevcut durumlarda bunu tanıması mümkün değildir” dedi.

KİMSEYİ EVSİZ BARKSIZ BIRAKMAYIZ!
Kimsenin evini yıkmak gibi bir niyeti olmadıklarının altınız çizen Uyar, “Bizim niyetimiz 111 km sahili olan Urla Belediyesi’nin tüm İzmirlilere, Urlalılara Balıklıova’yı açmaktır. Göreve geldiğimizden beri 1 metrekare belediyenin malı satılmamıştır. Köylerden gelen mallar köylerin kullanımına açıldı. Burası yazlık bir yerdir.  Orada bildiğimiz 8 aile var. Yine herkese söylüyorum, biz kimseyi evsiz barksız bırakmayız. Ben CHP’li bir belediye başkanıyım, ilkelerimiz bellidir. Bu bağlamda çalışmalarımızı yaparak laik demokratik sosyal devlet olan Türkiye Cumhuriyeti’nin kanunlarıyla yönetiriz. Tek ikametgahı olan, ki orada hiçbir çocuk okulda okumuyor Milli Eğitim’den bilgi aldık, varsa da onların 6 aylık ev kiralarını da biz veririz. Asla yoksulu sokakta bırakmak gibi bir düşüncemiz olamaz. Biz mevcut olan yerleri halkın kullanımına açmak için buradayız” ifadelerini kullandı.

KAMUYA AİT BU ALANI HALKIN KULLANIMINA AÇMAK İSTİYORUZ
Kişisel uygulamalar yapmadığını vurgulayan Uyar, alanın tüm Balıklıova ve Urla’lıların kullanabileceği bir alana dönüştürmek istediklerini söyledi. Uyar alan için yapmayı planladıkları projeyi şu şekilde anlattı: “Urla sınırları içinde 2 tane köy tiyatrosu var. Bunlardan biri Balıklıova Köy Tiyatrosu. Biz bir tane amfi tiyatro hazırlamak istiyoruz. Bizim çalışkan kadınlarımız var, üretici pazarı ve gece pazarı yapmak istiyoruz. Çocuklarımız oynasın diye park alanı yapmak istiyoruz. Mini meydan yaratmak istiyoruz. Çocuklarımız spor yapsın diye futbol ve basketbol sahaları yapalım istiyoruz. Tamamen halkın kullanımına açmak istiyoruz. Urla, insanların nefes almak için gelmek istedikleri bir yer. Herkes orada yaşamak ister. Biz istiyoruz ki daha fazla insan oradan yararlansın. Bunun dışında bir şey yapılmayacaktır.”

KARAR DOĞRU VE ARKASINDAYIZ
Kararın doğru olduğunu ve arkasında olduklarını belirterek, kamuya ait bu alanı Balıklıova halkına emanet etmek istediklerini söyleyen Uyar, “Benim kimsenin evini yıkmak gibi bir niyetim yok. Gecekondu kanuna göre uygulama yapıyoruz. Herhangi bir şey olduğu zaman tek sorumlu benim. Orada fen ve sağlık kurallarına uymayan yapılar var. Ben de bir anneyim, ben yıkım yapmıyorum kanun uyguluyorum. Bütün bunları geçtim belediye olarak şahsi ve kişisel uygulama yapıyor olsam dahi mülki idari amirimizin tahliyesinden sonra işlem yaparız. Devletin kaymakamının yanlış bir işlemi olsa arkasında durabilir miyim? Şu an için kararımızın arkasındayız çünkü doğru olduğuna inanıyoruz ve işimizi yapıyoruz. Kamuya ait olan bir alanı tekrar Balıklıova halkına emanet etmek istiyoruz. Yapılmak istenen budur. Burası belediyenin mülküdür. 13 bin metrekarelik parseldir. Tamamen halkın kullanımına açılacak bir alandır. Bunun da takipçisi olacağız” diye sözlerini tamamladı.

BÖLGE YENİDEN HALKA İADE EDİLİYOR
Öte yandan CHP İl Başkan Yardımcısı Yücel Özen’den ise şu şekilde bir açıklama geldi: “Kesinleşmiş yargı kararı Kaymakamlık denetiminde gerçekleştiriliyor. Yıllar önce köy tüzel kişiliğinden 4 kişiye kiralanan Balıklıova sahil alanı o dört kişi tarafından toplam 72 kişiye kiralanmış ve denize sıfır barakalara dönüştürülmüştür. Elektriği belediye eliyle sağlanmış ve bir de kafe yapılmıştır. Barakalar yazlık olarak kullanılmaktadır. Bütünşehir Yasası ile belediyeye devredilen bölge Balıklıova köylülerinin de talebiyle tahliye davası açılmış, idari mahkeme süreci Danıştay kararıyla onaylanmıştır. Sadece sürekli oturan 5 aile kiralık konuta belediye tarafından aktarılacaktır. Balıklıova ve Urla halkına ait tel örgülerle denize halkın ulaşımı bile engellenen bölge yeniden halka iade edilmeye başlanmıştır. Konuyu gecekondu yıkımı trajedisine dönüştürmeye çalışan değerli basına belediye başkanımız gerekli açıklamaları yapacaktır. Aynı şekilde Urla’nın Topbaş villaları hakkında Danıştay gerekçeli karar sonrası Zeytineli Koyu’nun işgalden kurtarılması için gereken yapılacaktır.”